Czy zwykła dziewczyna może zostać gwiazdą wielkiego formatu w książce Lidii Tasarz: "Cząstka pomarańczy"

"Kiedyś go nienawidziłem, bo uważałem, że zabrał mi ciebie... ale dzisiaj to on dał mi nadzieję na nowe życie."

TYTUŁ: "Cząstka pomarańczy"
AUTOR: Lidia Tasarz
WYDAWNICTWO: Psychoskok
GATUNEK: Literatura młodzieżowa
PREMIERA: 23.10.2018

Czy to możliwe, żeby zwykła dziewczyna - Maja Kolbus stała się najbardziej znaną i uwielbianą bohaterką książki "Zmierzch" ?

Jak się okazuje bardzo możliwe. W tej książce poznajemy Maję, która dziwnym zbiegiem okoliczności wyjeżdża do Ameryki żeby zacząć nagrywać pierwszą część filmu. W Polsce zostawia znajomych, którym nie mówi nic. Sama chyba nie wierzy w to co się dzieje i nie chce wystawić się na pośmiewisko. Na planie filmu poznaje dużo osób, a wśród nich tą jedną najważniejszą osobę - Taylora Luthera. Prawie od razu zakochują się w sobie i zaczynają tworzyć wspólną przyszłość.

W książce poznajemy życie znanych aktorów. Ich codzienną pracę na planie i życie poza nim. Okazuje się, że nie da się prowadzić życia takiego jakie było do tej pory, nie raz jest się skazanym na pomoc innych, np. odnośnie ochrony, ubioru czy wizerunku. Maja zaprzyjaźnia się z Borysem i Maszą, którzy czuwają nad jej i Taylora ochroną oraz Natalią, która przegląda jej pocztę i zajmuje się jej facebookowym kontem. Mimo tych wszystkich zabiegów, nie raz ma do czynienia z minusami bycia sławną. Bardzo problemowi stają się również paparazzi, którzy towarzyszą bohaterom niemal przez cały czas. Wychodzenie tylnym wyjściem czy zmiana wizerunku to w takim przypadku nic dziwnego.

Maję poznajemy kiedy rozpoczyna naukę w klasie maturalnej. Po wyjeździe do Ameryki, nie rezygnuje jednak z nauki i zdaje maturę razem ze swoimi rówieśnikami. Nauka jednak nie zawsze jest łatwa i trzeba niemałego wysiłku, żeby nie odpuścić i wszystko pogodzić. Nie do końca jednak ten wątek był rozwinięty w książce.

"To, według pani Wesołek, niewątpliwie jej zasługa, że znalazłam się tam, gdzie się znalazłam. Gdybym zeszła na złą drogę - to by była tylko moja wina, ale mój sukces stał się nagle jej sukcesem."

W książce ciekawie też został pokazany problem z otaczającymi nas ludźmi. Dopóki Maja nie była znaną aktorką, miała parę zaufanych znajomych. Gdy już nią została, przyjaciółmi chcieli się stać ci, którzy nigdy wcześniej nie zwróciliby na nią uwagi, a nawet ci co otwarcie jej nie lubili. Pokazuje to jak ludzie potrafią zmienić nastawienie do kogoś kto osiągnął coś więcej. Jest to przykre, ale niestety prawdziwie. 

"(...) najważniejsze, żebym wiedziała, czego nie chcę. Wtedy łatwiej mi będzie zrozumieć, czego chcę w życiu, co chcę robić, czym się zajmować..."

Podsumowując, książka bardzo lekka, przyjemna, pokazująca życie znanych osób ze wszystkimi plusami i minusami. Problemem dla nich stają się takie rzeczy jak chociażby wyjście na kolację. Takie osoby coraz bardziej szanują bezpieczeństwo i anonimowość. Jak dla mnie związek Mai z Taylorem, dość mocno przerysowany. Chyba każdemu zdarzy się czasem pokłócić czy chociażby mieć odmienne zdanie. Na to też czekałam przez całą książkę, ale niestety nie doczekałam się. Wszystko to było zbyt idealne. Dziwne było również to, że ani razu przez książkę, która ma 750 stron nie spotkałam się, żeby bohaterowie musieli uczyć się ról. Trochę dziwne biorąc pod uwagę to, że wątek aktorski jest tu dość dobrze rozwinięty. Poza tym myślę, że wszystko to można by zawszeć na chociażby 400 stronach. Możliwe, że autorka chciała nas wprowadzić w codzienne życie i czynności bohaterów. To zdecydowanie się jej udało, a ja nie wiem jak poradzę sobie teraz bez historii Mai i Taylora.

Czytałeś książkę lub masz odnośnie niej jakieś pytania? Napisz w komentarzu chętnie odpowiem :)

Za książkę dziękuję Wydawnictwu Psychoskok:

Komentarze

Popularne posty