#1 Nic nie pozostaje bez echa w książce "Już mnie nie oszukasz"

"Myślisz, że znasz prawdę. A prawda jest taka, że nie wiesz nic."



TYTUŁ: "Już mnie nie oszukasz"
AUTOR: Harlan Coben
GATUNEK: Thriller, sensacja, kryminał
WYDAWNICTWO: Albatros
PREMIERA: 15.02.2017 r.

Witam Was w nowym 2019 roku! Wszystkim i każdemu z osobna życzę mnóstwo inspirujących i ciekawych książek :)
A ja w Nowy Rok wchodzę Cobenem. Książkę dostałam już jakiś czas temu, ale jak wiadomo na przeczytanie wszystkich książek co się chce zawsze jest mało czasu.
Tak jeszcze tytułem podsumowania poprzedniego roku przeczytałam 43 książki, czyli jedną czytałam średnio w 8 i pół dnia. Myślę, że wynik jest całkiem dobry, szczególnie, że były miesiące w które czytałam bardzo dużo, ale są też takie kiedy czytałam mało co. Poza tym recenzowaniem zaczęłam zajmować się dopiero od lipca.

Dobra zaczynamy.
Główna bohaterka - Maya Stern - to była oficer sił specjalnych, która niedawno wraca z misji. Jak większość żołnierzy również Maya cierpi na PTSD, które objawia się częstymi napadami przypominającymi jej o strasznych doświadczeniach. Oprócz tego w niewyjaśnionych okolicznościach zostaje zamordowana jej siostra, a 4 miesiące później jest świadkiem śmierci swojego męża - Joego. Jej życie powoli się układa, kiedy na zamontowanej w domu kamerze prawdopodobnie widzi Joego. Chce dowiedzieć się jak to możliweteod opiekunki swojego dziecka, która była wtedy w domu, lecz ta niespodziewanie traktuje ją gazem pieprzowym i ucieka razem z nagraniem. Nikt nie chce uwierzyć Mayi w to co zobaczyła, a ona coraz bardziej popada w obłęd i sama nie wie co jest faktem a co fikcją. Wie już, że nie może nikomu zaufać, musi pracować na własną rękę, ponieważ okazuje się, że nie wszyscy są tym za kogo się mają. 


"Kiedy wykluczymy niemożliwe, to, co pozostaje, choćby najbardziej nieprawdopodobne, musi być prawdą."

Pełna niezwykłych zwrotów akcji powieść, która wciągnęła mnie od pierwszych stron i nie pozwoliła się oderwać. Mistrz thrillerów i tym razem nas nie zawiódł. Przez większą część powieści byłam przekonana, iż znam rozwiązanie, mgliście przeczuwałam, jak potoczy się akcja. Niestety, a raczej stety, zostałam całkowicie zaskoczona, co jest dla mnie ogromnym plusem. Płynna narracja, dobry styl, rozwiązanie wszystkich wątków oraz mocno zarysowana postać główna to plusy tej powieści. Maya jest niesamowicie spostrzegawcza i dobrze łączy fakty. Jest zawzięta, odważna, niezależna i rzeczowa. Rozchwianie emocjonalne tej bohaterki, jej niepewność i brak zaufania do każdego, buduje nastrój ciągłego zagrożenia i niedopowiedzeń, dzięki czemu powieść ma fajny klimat.

"Kłamstwa nigdy nie umierają. Możesz chwilowo je zatuszować, jednak zawsze znajdą sposób, aby znów się ujawnić."

Komentarze

Popularne posty