#24 Związek czy "Prosty układ" w powieści K. A. Figaro


TYTUŁ: "Prosty układ"
AUTOR: K. A. Figaro
GATUNEK: Literatura obyczajowa, romans
PREMIERA: 3.04.2019 r.
WYDAWNICTWO: Grupa Wydawnicza Foksal
MOJA OCENA: 6/10

Gdy Łucja Zarzycka przyjeżdża do Warszawy na studia nie spodziewa się tego co ją tam czeka. Tajemniczego mężczyznę poznaje, gdy spotyka się ze swoją przyjaciółką w pubie. Z początku mężczyzna bardzo ją denerwuje, ale z każdą chwilą coraz bardziej również intryguje. Mimo wszystko Łucja nie chce mieć z nim nic wspólnego, niestety tylko ona. Dymitr - bo tak ma na imię - nie daje dziewczynie spokoju i nie raz knuje za jej plecami, nawet z najlepszymi koleżankami. Pragnie mieć ją dla siebie, ale proponuje jej tylko niezobowiązujący, prosty układ. Łucja zgadza się na niego, ale niedługo później już tego żałuje.

"Każdego dnia zastanawiałam się, w którym momencie zgubiłam sobie. Wydaje mi się, że nastąpiło to już w chwili, gdy go poznałam. Wałęsającą się duszę, którą zesłał mi Bóg... A może sam Lucyfer? Któryś z nich chciał, abym dowiedziała się, czym jest ból, namiętność i pożądanie."

Łucja to dziewczyna, która przyjeżdża do stolicy za marzeniami. Pragnie spełnić swoje i rodziców oczekiwania, skończyć studia i znaleźć dobrą pracę. Wydaje się, że wszystko idzie zgodnie z planem dopóki nie pojawia się Dymitr. Mężczyzna mąci jej w głowie, a ona przestaje szanować samą sobie. Ma koleżanki, które wspierają ją. Jednak nie do końca wspierają ją, tylko marzenia, które same posiadają a nie mogą ich spełnić. Jest to bardzo denerwujące, bo często podpowiadają coś wbrew niej.

"Miłość tylko raniła, przynosiła ból i cierpienie. Dlatego nie chciałam już nigdy kochać. Tak mi się przynajmniej wydawało."

O książce ciężko opowiedzieć coś więcej. Akcja toczy się raczej szybko, aczkolwiek są fragmenty nieco nudne. Postaci napisane są raczej w prosty sposób - albo się ich lubi albo nie. Najbardziej denerwowało mnie zachowanie Łucji, która była bardzo niezdecydowana. Ale tak jak to w życiu, kobieta zmienną jest. Fabuła nie była za bardzo interesującego, ale nie spodziewałam się po książce niczego więcej.

Za możliwość przeczytania dziękuję portalowi czytampierwszy.pl

Komentarze

  1. Myślisz, że "Prosty układ" spodobałby się miłośniczce erotyków i romansów? Szukam prezentu dla koleżanki, ale te gatunki to kompletnie nie moja bajka.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli gustuje w takich książkach to śmiało możesz kupić :)

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty