#6 Odkryć siebie - "Więcej niż DNA" Bill Sullivan [75]



TYTUŁ: "Więcej niż DNA. Geny, drobnoustroje i osobliwe moce, decydujące o tym, jacy jesteśmy."
AUTOR: Bill Sullivan
GATUNEK: popularnonaukowa
LICZBA STRON: 304
PREMIERA: 15.01.2020 r.
WYDAWNICTWO: Burda Książki
MOJA OCENA: 8/10

Czy zastanawiało Was kiedyś dlaczego nie raz robimy coś inaczej niż nasi znajomi? Jemy inne potrawy, lubimy inne rzeczy czy wyznajemy inne wartości? Bill Sullivan w przystępny sposób opowiada Nam o DNA, które warunkuje to jacy jesteśmy.

Z biologią nigdy nie byłam za bardzo po drodze, ale gdy dowiedziałam się o tej książce od razu chciałam ją przeczytać! Autor w bardzo przystępny sposób opisuje różnego rodzaju procesy, które Nas tworzą. Dla laika jakim jestem w tej kwestii książka była bardzo naukowa. Nie obyło się jednak bez śmiesznych żartów i wydarzeń z życia. Imponująca jest również bibliografia, na każdy rozdział książki przypada kilka lub kilkanaście medycznych pozycji! Możemy więc wierzyć, że opisane procesy dzieją się na prawdę. Nie bez znaczenia są pierwsze lata po urodzeniu, to one w dużej mierze Nas kształtują. A więc nie wystarczy zestaw "dobrych genów", aby odnieść sukces.

Jeśli jesteście dociekliwymi osobami podobnie jak ja, na pewno zainteresuje Was temat wyboru między coca-colą, a pepsi. Skąd wynikają różnice w wyborze? Czy to tylko dobrze zorganizowany marketing czy tajemniczy składnik przekonujący tylko niektórych? Te i wiele innych ciekawych pytań w książce. Zachęcam do przeczytania zarówno bio-świrów jak i zwykłego Czytelnika.

Za książkę dziękuję Wydawnictwu Burda Książki

Komentarze

Popularne posty