#34 Prawdziwy taniec śmierci w książce "Totentanz" Mieczysława Gorzki [103]



TYTUŁ: "Totentanz"
AUTOR: Mieczysław Gorzka
GATUNEK: thriller, sensacja, kryminał
PREMIERA: 20.05.2020
LICZBA STRON: 500
WYDAWNICTWO: Bukowy Las
MOJA OCENA: 9/10

Jakie było moje zaskoczenia, gdy pewnego dnia kurier zapukał do moich drzwi z tą książką. Muszę przyznać, że już jak zobaczyłam okładkę, kąciki ust podniosły się do góry. Mieczysław Gorzka nie jest dla mnie nowym autorem. A jego poprzednią książkę przeczytałam z wielką chęcią. Tak samo tutaj się nie zawiodłam!

Gdy w mieście rozpoczyna się seria samobójstw nikt nie może zrozumieć ich prawidłowości. Prawdę zna jedynie garstka osób, która wymyśliła z pozoru niewinną zabawę w "umieranie". Chodzi o koło fortuny, które decyduje o życiu lub śmierci osób należących do kręgu. Sytuacja komplikuje się, gdy z anonimowego adresu mailowego, ktoś inny zaczyna decydować o losowaniu. Tym sposobem giną dwie osoby, kolejna jest Anka. Młoda dziewczyna, która w niewinnej zabawie zobaczyła śmiertelne niebezpieczeństwo. 
Jest i on, Marcin Zakrzewski, który jest mistrzem rozwiązywania spraw " nie do rozwiązania", udaje się w szalony pościg za zabójcą. Zabójcą, który zabija wszystkich, którzy spojrzą mu w twarz. Marcin twarz zabójcy zna doskonale.

Doskonała powieść, przepełniona akcją i niesamowitą fabułą. Autor nie zawiódł i również ta powieść była taka jaka powinna być. Nieszablonowe osoby, ciekawe zdarzenia i sytuację, których nie powstydziłby się żaden bardziej znany autor. Historia opowiadająca o tym, jak zbieg okoliczności może odwrócić życie na szalę przegranej. To też walka o dotarcie do prawy i sprawiedliwości. Do zatrzymania tego strasznego totentanz.

    Za miłe zaskoczenie i książkę dziękuję Wydawnictwu Bukowy Las


Komentarze

Popularne posty