#50 "Nie wkurzaj się. Odwet" - Gretchen McNeil [119]

 



TYTUŁ: "Nie wkurzaj się. Odwet"

AUTOR: Gretchen McNeil

GATUNEK: literatura młodzieżowa

PREMIERA: 29.07.2020

LICZBA STRON: 340

WYDAWNICTWO: Iuvi

MOJA OCENA: 8/10

W elitarnym liceum źle się dzieje. Tajemnicza grupa o nazwie NWS postanawia sprzeciwić się panującym w szkole rządom. W grupie anonimowo dokuczają wszystkim tym, którzy dokuczają innym. Ich plan jest przemyślany, a działania które podejmują ściśle tajne. Nikt nie wie o tym, że Bree, Olivia, Kitty i Margot oficjalnie nie mają ze sobą nic wspólnego, jednak po godzinach tworzą grupę, która nie ma sobie równych. Sytuacja zmienia się niespodziewanie, gdy zostaje zamordowana osoba, której miały zrobić psikusa. Na domiar złego przy ciele znajduje się kartka z napisem NWS. Dziewczyny jeszcze bardziej muszą połączyć siły i znaleźć prawdziwego mordercę,

Do książki podchodziłam początkowo dość sceptycznie. Jest to literatura młodzieżowa i obawiałam się, że na książkę będę po prostu za stara. Jednak spotkało mnie miłe zaskoczenie, a książkę przeczytałam z wielką ciekawością. Muszę przyznać, że język, którego używa autorka nie jest za bardzo wyszukany, ale całą opowieść czyta się z zainteresowaniem. Akcja toczy się bardzo szybko, fabuła jest dobrze skonstruowana i nieoczywista.

Książka została napisana na podstawie serialu, który zaraz po przeczytaniu oglądnęłam. Tak jak wiadomo często książka z filmem ma niewiele wspólnego, podobnie było w tym przypadku. Niektóre fragmenty zostały całkowicie zmienione przez co odbiór w czytaniu książki i oglądaniu serialu jest inny. Nie mniej jednak obie pozycje warte są poświęconego czasu.

Komentarze

Popularne posty