#61 Zmieniający się świat i przyczyny pandemii w książce "Wirusosfera. Ukryty świat wirusów: od przeziębienia do COVID-19" [131]


TYTUŁ: "Wirusosfera. Ukryty świat wirusów: od przeziębienia do COVID-19.

AUTOR: Frank Ryan

GATUNEK: popularnonaukowa

PREMIERA: 14.10.2020

LICZBA STRON: 320

WYDAWNICTWO: Bukowy Las

MOJA OCENA: 9/10

W obecnym czasie chyba najczęściej poruszanym tematem zarówno w mediach jak i między znajomymi jest temat pandemii i koronawirusa.

Jeśli chodzi o książkę moje podejście było początkowo sceptyczne. Myślałam, że to kolejna książka napisana na szybko tylko po to by wykorzystać sytuację. Moje myślenie zostało już na początku zmienione, ponieważ sam autor mówi, że książkę napisał wcześniej. Następnie po wybuchu pandemii uzupełnij ją o dodatkowe elementy. Jak dla mnie to duży plus.

Autor do tematu wirusów podchodzi bardzo dokładnie. Czytelnik w przystępny sposób przyswaja informację na temat rozwoju wirusów i chorób, które opanowały cały świat. Chodzi tu między innymi o takie choroby jak: ospa, odra, gruźlica czy obecny teraz COVID-19. Oprócz tego w książce zawiera porównanie bakterii do wirusów oraz wiele ciekawych, a nieznanych informacji o nich. Mnie samą książka zachęciła do przeglądnięcia swojej karty zdrowia i zobaczenie informacji o szczepieniach. No właśnie. Szczepionki. Temat, który również u mnie wywoływał wiele emocji. Wynikało to z faktu, że moja współlokatorka była przeciwna szczepieniom. Podobne ruchy antyszczepionkowców zaczęły się już w 2016 roku. Frank Ryan wyjaśnia dlaczego tak ważne jest szczepienie. Po roku 2016 zauważa się, że choroby, które były już nieobecne odnawiają się i zarażają kolejne osoby. Autor wyjaśnia i uspokaja, że wirusy zawsze są, były i będą. To my jako element, zakłócający środowisko musimy się z tym pogodzić.

P.S. Zapewne zastanawiacie nad zdjęciem książki. Zdjęcie to pokazuje jak przez wirusa zmieniło się funkcjonowanie świata. Tak w tym przypadku studiowanie online. 

    Za książkę dziękuję Wydawnictwu Bukowy Las

Komentarze

Popularne posty