#68 [138] PRZEDPREMIEROWO: "Friends. Przyjaciele na zawsze. Ten o najlepszych odcinach"

TYTUŁ: "Friends. Przyjaciele na zawsze. Ten o najlepszych odcinkach"

AUTOR: Susman Gary, Dillon Jeannine, Cairns Bryan

GATUNEK: film, kino, telewizja

PREMIERA: 03.12.2020 r.

LICZBA STRON: 256

WYDAWNICTWO: Sine Qua Non

MOJA OCENA: 8/10

Czy jest tu ktoś jeszcze, kto nie zna tego serialu? Chyba nie. Muszę przyznać, ze przy poprzedniej książce Wydawnictwa "Przyjaciele. Ten o najlepszym serialu na świecie" nie miałam o serialu pojęcia. Może inaczej. Pojęcie o tym, że taki seriali istnieje miałam, ale nie znałam ani aktorów, ani fabuły. No zupełnie nic. Do oglądnięcia serialu skłoniła mnie właśnie ta poprzednia książka. I w ten oto sposób zaczęłam oglądać i ja. Obecnie jestem na 20 odcinku 8 sezonu. To chyba całkiem dobry czas, jak na osobę, która wcześniej wzbraniała się od seriali. Dodatkowym plusem oglądania Przyjaciół, była nauka angielskiego, ponieważ, gdzieś od 2 sezonu zaczęłam oglądać serial w całości po angielsku. Polecam każdemu!

Wracając do albumu "Ten o najlepszych odcinkach" to prawdziwa gratka dla fanów (teraz również dla mnie). Album ilustrowany wieloma kadrami z planu pozwala przypomnieć sobie najlepsze fragmenty. Całość podzielona jest na części, a każda część to jeden sezon. W każdej części jest opisanych około 12 najlepszych odcinków. Dodatkowo autorzy przy każdym odcinku zawierali komentarz, czyli alternatywne wersje historii, które nie zostały zastosowane, albo fragmenty wywiadów z reżyserami albo aktorami. Album ten w świetny sposób przeniósł mnie jeszcze raz na plan Przyjaciół i przypomniał najciekawsze fragmenty. Dwa ostatnie sezony zostawiłam nieprzeczytane. Ponieważ najpierw chcę je oglądnąć. Dla osoby, która nigdy wcześniej nie miała do czynienia z serialem, może mieć problemu ze zrozumieniem wszystkiego co tam pisze. Niektóre wątki, które został zaczęte wcześniej, w książce rozpoczynają się np dopiero od kolejnego sezonu. Dla mnie nie był to problem, bo umiałam dopowiedzieć sobie tą historię. Na plus zasługuje też to, że mimo jedynie 256 stron do czytania jest naprawdę dużo! Wynika to z faktu, że czcionka jest dość mała i aby zaoszczędzić miejsce pisana w dwóch kolumnach. Mi taki układ jak najbardziej odpowiadał. Oprócz całej historii Przyjaciół autorzy zdecydowali się na małe "smaczki" z filmu, takie jak: lista drugoplanowych i gościnnych aktorów, którzy pojawiali się w serialu, słynny quiz Rossa czy dania ze Święta Dziękczynienia. Jak dla mnie w książce brakowało chociaż kilku przepisów Moniki. Ale o tym jest oddzielna książka : " Ten, w którym są wszystkie przepisy"

Książkę można było odebrać za punkty w serwisie Czytampierwszy.pl

Komentarze

Popularne posty