#2 Mitologia baskijska i elementy fantastyki w książce "Świadectwo kości" [150]

TYTUŁ: "Świadectwo kości"

AUTOR: Dolores Redondo

GATUNEK: thriller, sensacja, kryminał

PREMIERA: 30.01.2015 (wydanie I)

LICZBA STRON: 576

WYDAWNICTWO: Czarna Owca

MOJA OCENA: 8/10

Tak jak obiecałam dodaję recenzję drugiej książki z cyklu Dolina Baztan - "Świadectwo kości".

Sprawa tajemniczego mordercy nie rozwiązała się. Inspektor Amaia Salazar odkrywa nowy trop, który prowadzi ją do tartallo. Boga w mitologii baskijskiej a zarazem słowo, którego używają mordercy dziewczynek. Łączy ich to, że zostawiają przy sobie słowo "Tartallo" i odcinają rękę ofierze. Amaia coraz bardziej zdaje sobie sprawę z tego, że tajemniczy morderca chce jej coś przekazać. Kobieta wraz z postępem śledztwa odkrywa swoją historię, która nie jest prosta, a ona po raz kolejny musi stanąć twarzą w twarz ze swoimi demonami.

Druga część serii spodobała mi się zdecydowanie bardziej. Pewnie wynika to z faktu, że do postaci po prostu się przyzwyczaiłam. Muszę powiedzieć, że książki Dolores Redondo są bardzo dobre, jednak jak dla mnie niektóre fragmenty można by pominąć. Opisy, które do powieści nie wnoszą wiele, a sprawiają tylko, że akcja ciągnie się. Dla jednych to minus, dla innych plus. Ja jednak lubię jak akcja szczególnie w kryminałach płynie wartko. Nie mniej jednak książka zdecydowanie warta przeczytania. Szczególnie dla fanów literatury hiszpańskiej i mitologii.

    Za książkę dziękuję Wydawnictwu Czarna Owca

Komentarze

Popularne posty