#3 Ostatnia część trylogii baskijskiej - "Ofiara dla burzy"[151]

TYTUŁ: "Ofiara dla burzy"

AUTOR: Dolores Redondo

GATUNEK: kryminał, sensacja, thriller

PREMIERA: 13.11.2016

LICZBA STRON: 544

WYDAWNICTWO: Czarna Owca

MOJA OCENA: 8/10

Ostatnia część trylogii z Doliny Baztan. Tym razem Amaia Salazar podejmuje śledztwo w sprawie śmierci niemowlaka. Początkowe przypuszczenia odnośnie śmierci łóżeczkowej szybko odchodzą w niepamięć, gdy pojawia się podejrzany o morderstwo. Kolejne dni śledztwa wykazują, że nie było to pierwsze morderstwo na noworodku. A rozwikłanie całej zagadki robi się coraz trudniejsze. Amaia pomocy w rozwiązaniu szuka w mitologii baskijskiej i w Ingumie, który według legendy wkradał się w nocy do domu i dusił śpiących mieszkańców.

Do stylu autorki po 1000 przeczytanych wcześniej stron zdążyłam się przyzwyczaić. Niektórym styl może się podobać innym nie. Ja należę do tej pierwszej grupy, a książka podobnie jak poprzednie części podobała mi się. Musze przyznać, że nie było w niej wielkiego zaskoczenia, znowu motywy mitologii baskijskiej i trochę fantastyki. Pojawia się również wątek romantyczny z Amaią w roli głównej, lecz nie przypadł mi on do gustu. Największym plusem powieści bez wątpienia jest przemyślana i bardzo dobrze przeprowadzona fabuła, która z każdą przeczytaną kartką staje się dla Czytelnika jasna. 

    Za książkę dziękuję Wydawnictwu Czarna Owca



Komentarze

Popularne posty