#6 Morderca, nie morderca w książce "Przepowiednia" [154]


TYTUŁ: "Przepowiednia"
AUTOR: Christoffer Carlsson
GATUNEK: thriller, sensacja, kryminał
PREMIERA: 20.01.2021
LICZBA STRON: 520
WYDAWNICTWO: Czarna Owca
MOJA OCENA: 7/10

Gdy Edvard zostaje podejrzany o morderstwo, życie jego rodziny zmienia się nie do poznania. Dotąd ukochany wuj Isaka, teraz więzień skazany na dożywocie. Jego losy są policzone, a on jak na złość milczy i nie komentuje sprawy. Pogrąża zarówno siebie jak i całą rodzinę. Najbardziej cierpi Isak, który wmówił sobie, że gen mordercy odziedziczył po wuju. Dopuszcza się przez to licznych występków, które tłumaczy właśnie tym. Po 10 latach do sprawy morderstwa wraca funkcjonariusz policji - Vidar, który odkrywa, że nie wszystko się tam zgadza. Brakuje dowodów, a te które się tam znajdują są niepełne. Po paru dniach śledztwa dochodzi do wniosku, że Edvard jest niewinny.

Z książką Christoffera Carlssona miałam do czynienia pierwszy raz. Liczyłam na wiele, ale książka nie zaskoczyła mnie. Można powiedzieć, że była poprawna, taka jak powinna być, jednak nic poza tym. Po 520 stronach spodziewałam się czegoś więcej, ponieważ uważam, że całą tę historię można było napisać na 300 stronach. 

Za książkę dziękuję Wydawnictwu Czarna Owca

Komentarze

Popularne posty